Terra wil $ 40 miljoen uitgeven aan een mysterieuze sportdeal. We denken dat het met dit MLB-team is

Terra wil $ 40 miljoen uitgeven aan een mysterieuze sportdeal. We denken dat het met dit MLB-team is
Het Terra-ecosysteem heeft een mysterie in handen: welk professioneel sportteam zal de ontvanger zijn van bijna $ 40 miljoen aan cryptosponsoring?







Ik heb het antwoord niet, maar ik denk dat ik het op één na beste heb geformuleerd. Kom met me mee door het konijnenhol om te zien wat ik zie. Omdat ik vrij zeker weet wie het is.







Onze whodunit begint eind 31 januari met een tweet van Do Kwon, de oprichter van Terraform Labs en een belangrijke rentmeester van een blockchain die nu $ 12,5 miljard aan vergrendelde activa bevat. Hij heeft een sappige pitch voor zijn LUNAtics, zoals de gelovigen van het netwerk voorbijgaan: LUNA-tokenhouders kunnen stemmen over het groen licht geven van een professionele Amerikaanse sportsponsoring. Een grote ook: 40 miljoen UST.







Dat is de prijs - uitgedrukt in de aan dollar gekoppelde, algoritmische stablecoin van het netwerk - die LUNAtics moet "ja" om hun naam op deze "legendarische" franchise's beste stadionclub te zetten gedurende vijf glorieuze jaren.







Maar er is een addertje onder het gras: Kwon zegt dat hij niet kan onthullen welk team het is. Advocaten laten dat niet toe, legt hij uit.







Helaas, er is geen manier omheen. De kiezers van Terra moeten het WAT goedkeuren om de WHO te weten te komen. En er is genoeg WAT om rond te gaan. Het communityvoorstel van Kwon beschrijft elke centimeter van de geplande Terra-sponsoring, tot en met het aantal pixels op televisieadvertenties met een gesloten circuit (400x850).







Als tokenhouders last hadden van de informatieve ontkoppeling, hebben ze dit niet getoond. Meer dan 98% van de deelnemende tokentoewijzingen was voorstander van vooruitgang met nog ongeveer vier uur op de klok.







Het negeren van ongemakkelijke vragen die deze ondoorzichtige opzet oproept - over gedecentraliseerd bestuur, machtsonevenwichtigheden, rubber-stamping, stemgamificatie - biedt het voorstel van Kwon een kans voor ondernemende internetspeurders.







En dus ging ik op pad om de code te kraken.







Laten we beginnen met de steekproefomvang. In het voorstel van Kwon worden de vier grote sportcompetities van Noord-Amerika genoemd: Major League Baseball (MLB), National Football League (NFL), National Basketball Association (NBA) en National Hockey League (NHL). In totaal hebben we 124 teams in het spel, maar minder stadions, gezien de gemeenschappelijke regelingen voor het delen van locaties tussen basketbal- en hockeyteams. Maar ik denk dat we het kunnen beperken tot alleen MLB.







Waarom? Overweeg het gemeenschapsvoorstel van Kwon:







“Ook bij landelijke tv-uitzendingen is de Club ideaal gesitueerd. Het zal het merk Terra introduceren en onze ethos onder de aandacht brengen van een diverse en uitgebreide groep mensen die graag naar het team en sport kijken op zowel tv als persoonlijk. Het geeft Terra in het bijzonder exposure aan een nationaal publiek dat geen andere mogelijkheden heeft om Terra als merk bekend te maken.”







Honkbal past beter dan welke andere competitie dan ook. Alleen in honkbal leggen omroepen regelmatig actie buiten het veld vast, want alleen in honkbal keren de camera's terug naar één punt: de thuisplaat.







Veel honkbalfranchises plaatsen hun VIP-lounges direct achter de thuisplaat. Het is de beste plek om elk veld vanaf de tribune te bekijken, met hoge ticketprijzen van goed verbonden fans die op zoek zijn naar voorzieningen die bloedneuzen simpelweg niet kunnen bieden. Het is ook de enige zithoek die televisiekijkers regelmatig zien in een game-uitzending.







“Ideaal”, zou je misschien zeggen.







De steekproefomvang is nu 32.







We zouden ervoor kunnen kiezen om de taalkundige details van Kwon uit te pakken voor aanwijzingen die het veld verkleinen. Ik zou bijvoorbeeld slechts een handvol franchises 'huishoudelijke namen' noemen; het label 'legendarisch' geldt voor nog minder.







Ik hoef de Miami Marlins niet uit te sluiten. Die ongelukkige franchise sluit zichzelf prima uit de National League East. Je kunt niet hetzelfde zeggen over hun divisie-rivalen, de Nationals.







Hoewel "legendarisch" misschien een stuk is, zijn de Nationals, winnaars van de World Series 2019, mijn gok voor het Terra-voorstel.







Hun marge past bij de rekening. Hier is een overzicht van mijn digitale bewijsmateriaal:







Uit het voorstel:









"Terra-merkplaatsing op 5 massieve, roterende LED-borden aan de buitenkant van de locatie"









Uit mijn onderzoek:









De Nationals zijn (controversieel) verhuisd om in 2017 vijf enorme LED-reclameborden te installeren.









Uit het voorstel:









"Bovendien bestaat dit uit een LED Fascia Ribbon-display van het merk Terra over 180 meter LED's in de locatie."









Uit mijn onderzoek:









Nationals Ballpark beschikt over "meer dan 600 voet" LED Fascia Ribbon.









Uit het voorstel:









"67% van de houders van een Club Season Plan heeft een individueel inkomen van meer dan $ 125K." "42% van de houders van een Club Season Plan heeft een postdoctoraal diploma."









Uit mijn onderzoek:









Slechts twee MLB-teams gebruiken de uitdrukking "seizoenplanhouders" om te beschrijven wat de meesten een "seizoenkaarthouder" zouden noemen. Het zijn de Nationals en de Orioles. En de Nationals gebruiken de uitdrukking veel vaker.









Nog een laatste aanwijzing: de thuisplaatclub van de Nationals ("The Nationals Club") is sponsorloos sinds Delta voor het seizoen 2021 wegvloog.







Ik heb de Nationals een e-mail gestuurd met de vraag naar sponsormogelijkheden. Ze hebben me niet teruggebeld.







Toen hij werd bereikt via Twitter DM, zei Remi Tetot, mede-oprichter van RealVision (die in het voorstel wordt vermeld als een trustee van de Terra Community Trust), dat hij pas commentaar kon geven nadat de stemming was aangenomen.





OPENBARING


De leider in nieuws en informatie over cryptocurrency, digitale activa en de toekomst van geld, CoinDesk is een media-outlet die streeft naar de hoogste journalistieke normen en zich houdt aan een strikte set van redactioneel beleid. CoinDesk is een onafhankelijk opererende dochteronderneming van Digital Currency Group, die investeert in cryptocurrencies en blockchain-startups. Als onderdeel van hun vergoeding kunnen bepaalde CoinDesk-medewerkers, inclusief redactiemedewerkers, blootstelling krijgen aan DCG-aandelen in de vorm van aandelenwaarderingsrechten, die over een periode van meerdere jaren onvoorwaardelijk worden. Journalisten van CoinDesk mogen geen aandelen rechtstreeks in DCG kopen.






Abonneer u op The Node, ons dagelijkse rapport over topnieuws en ideeën in crypto.












Inschrijven





Door u aan te melden, ontvangt u e-mails over productupdates, evenementen en marketing van CoinDesk en gaat u akkoord met onze servicevoorwaarden en ons privacybeleid.