Manchester United en Tezos gaan een meerjarige sponsorovereenkomst van $ 27 miljoen aan

Manchester United en Tezos gaan een meerjarige sponsorovereenkomst van $ 27 miljoen aan
Manchester United gaat een meerjarige sponsorovereenkomst onthullen met cryptonetwerk Tezos, volgens The Athletic.


Beide partijen hebben naar verluidt overeenstemming bereikt over een deal ter waarde van meer dan $ 27 miljoen per jaar, en Tezos zal te zien zijn op het trainingspak van de voetbalclub.








De deal volgt op de vorige achtjarige deal van Manchester United met de Amerikaanse verzekeringsmaatschappij AON, die eind vorig seizoen werd afgesloten.


Dit seizoen was het trainingspak van Manchester United zonder sponsor aan de voorkant.


The Athletic meldt dat Manchester United weigerde commentaar te geven op het verhaal en dat Tezos - met wie contact werd opgenomen - niet reageerde vóór publicatie.


Dit nieuws volgt een lange reeks crypto-gerelateerde sportmarketing, die de afgelopen maanden de sportwereld – niet alleen voetbal – stormenderhand heeft veroverd.





Crypto- en sportadvertenties




Dit is niet de eerste keer dat Tezos een sportmarketingcampagne start.


In mei 2021 lanceerde Red Bull's F1-raceteam verschillende NFT's op de Tezos-blockchain. "Tezos zal ons helpen onze betrokkenheid bij onze fans te maximaliseren door de ontwikkeling van NFT's", zei Christian Horner, de CEO van Red Bull Racing Honda, destijds.


“Dit is een enorm opwindende ruimte waarin we op zoek zijn naar de juiste partner en in Tezos zijn we ervan overtuigd dat we een winnaar hebben gekozen die ons zal helpen onze fans een nieuwe, unieke en innovatieve manier te geven om contact te maken met de team,” voegde Horner toe.



Elders in de sport- en voetbalwereld hebben voetbalgiganten als FC Barcelona, ​​Juventus en Manchester City zich aangesloten bij het fantokenplatform Socios.


Het is niet allemaal van een leien dakje gegaan voor voetbalclubs en hun voorgenomen omarming van crypto-gerelateerde campagnes.


In december vorig jaar verbood de Britse Advertising Standards Authority (ASA) Arsenal FC-fantokens.


De ASA zei dat de advertenties "investeringen in cryptoassets bagatelliseerden en profiteerden van de onervarenheid of goedgelovigheid van consumenten."