Hier zijn alle Bitcoin- en crypto-bedrijven die een Super Bowl-advertentie uitzenden

Hier zijn alle Bitcoin- en crypto-bedrijven die een Super Bowl-advertentie uitzenden
In het kort



Crypto.com en FTX hebben al gezegd dat ze spotjes hebben.


Andere platforms hebben laten doorschemeren dat ze zullen deelnemen aan het Super Bowl-feest.




Bijna elk jaar brengt de Super Bowl meer dan 100 miljoen kijkers samen, van wie de meesten hun Rams niet van hun Bengalen kennen.


Maar ze kunnen het er allemaal over eens zijn: "Hé, die ene commercial was grappig" en "Schat, is dat niet die man van SNL?"


In een poging om voet aan de grond te krijgen in de bredere Amerikaanse cultuur, heeft een hele reeks cryptocurrency-bedrijven de gerapporteerde $ 6,5 miljoen uitbetaald om een ​​advertentie van 30 seconden te laten zien tijdens Super Bowl LVI op 13 februari.


Hier is een korte kijkgids:


FTX


De op de Bahama's gebaseerde cryptospot- en derivatenbeurs FTX is misschien wel het bedrijf dat het meest verantwoordelijk is voor het maken van het cryptosport-playbook. Begin vorig jaar behaalde het de naamrechten voor de Miami Heat-arena en ging toen op sponsortocht. Het telt nu zevenvoudig Super Bowl-kampioen Tom Brady, toekomstige NBA Hall of Famer Steph Curry en tweevoudig MLB-fenomeen Shohei Ohtani als 'merkambassadeurs'.







In september 2021 rolde FTX een commercial uit met in de hoofdrol Brady en supermodelvrouw Giselle Bundchen. Voor zondag staat er iets nieuws op het programma - in combinatie met een Bitcoin-weggeefactie voor vier kijkers; het geeft een hoeveelheid BTC uit op basis van wanneer de advertentie wordt uitgezonden. Een 10:23 Eastern-commercial zou bijvoorbeeld 10.23 BTC betekenen.


De plek staat gepland voor de tweede helft.


crypto.com


De in Singapore gevestigde beurs Crypto.com is ook achter internationale sportfans aangegaan door de naamrechten op de thuisarena van de Los Angeles Lakers en Clippers te kopen en de Formule 1 en UFC te sponsoren.


Vervolgens tagde het Matt Damon - de ster van "Good Will Hunting", "The Martian" en "South Park"-parodieën - om mensen te vertellen dat "Fortune gunsten de dapperen" is in een commercial die crypto-investeringen vergelijkt met verkenning van de ruimte.


Misschien komt Ben Affleck wel opdagen.


Bitbuy


De Grey Cup, het jaarlijkse kampioenschap van de Canadian Football League, trekt jaarlijks zo'n 4 miljoen kijkers. Dat is niet slecht, maar meer dan twee keer zoveel Canucks kijken daadwerkelijk naar de landelijke uitzending van het NFL-kampioenschap.


Dat is de reden waarom de Canadese beurs Bitbuy zijn eigen Super Bowl-advertentie uitbrengt, met Kyle Lowry, de voormalige ster uit Toronto Raptors (en de huidige Miami Heat). "Kyle Lowry heeft meer dan 6.000 schoten gemist in zijn carrière", zegt een omroeper, voordat hij mensen aanspoort om te investeren. "Wees niet zoals Kyle en mis je kans."





eToro


In tegenstelling tot veel crypto-bedrijven, heeft eToro al lang een tv-reclamestrategie geïmplementeerd. Het crypto- en aandelenhandelsplatform, dat dit jaar naar de beurs gaat, komt naar verluidt in de (Chex) mix, per handelspublicatie AdAge. Deze week bracht het een teaser-trailer van vijf seconden uit met de tag: "Vanaf zondag zal beleggen nooit meer hetzelfde zijn."





Vanaf zondag zal beleggen nooit meer hetzelfde zijn. Kom #FlyWithUs. pic.twitter.com/7sRQt6L2kE


— eToro VS (@eToroUS) 6 februari 2022







Coinbase


Coinbase is het nieuwste cryptocurrency-bedrijf dat skin in the game krijgt. Volgens The Wall Street Journal zal de in de VS gevestigde exchange tijdens de grote wedstrijd een commercial uitzenden. Hoewel het vorig jaar naar de beurs ging, moet het zichzelf nog introduceren op de bredere markt.


Het werkt ook samen met Rolling Stone voor de NFT-drop van het muziek- en cultuurmagazine, die uitkomt tijdens het Rolling Stone Live-concert in Los Angeles tijdens het Super Bowl-weekend.


Zelfstandige naamwoorden DAO en Bud Light


Nee, Anheuser Busch maakt geen Bud Litecoin. Maar het marketingspel is aan het afdrijven in de richting van Web3. Bud Light heeft onlangs zijn profielfoto op Twitter gewijzigd in een NFT nadat Nouns DAO de drankmaker een digitaal bezit schonk. En gisteren, na weken van speculatie, bracht het zijn Super Bowl-advertentie uit, met een scène waarin de kenmerkende "Noun-bril" van het project bovenop een schilderij wordt geplaatst.







































https://decrypt.co/92442/here-are-all-bitcoin-crypto-companies-airing-super-bowl-ad



Abonneer u op decrypt-nieuwsbrieven!




Ontvang de topverhalen die dagelijks, wekelijkse overzichten en diepe duiken zijn samengesteld, rechtstreeks in je inbox.




Word nu lid