Fiat-fondsenwervingsfiasco zorgt voor Bitcoin-donatieactie voor Freedom Truckers

Het is bijna twee weken geleden dat de eerste vrachtwagens aankwamen in de Canadese hoofdstad Ottawa, het begin van wat is uitgegroeid tot een wereldwijd feest, een vrijheidsbijeenkomst, geweldloos verzet of een 'nationale opstand', afhankelijk van uw standpunt.
De stad Ottawa heeft de noodtoestand uitgeroepen, haalt politieagenten uit andere steden binnen om te helpen en arresteert iedereen die een vrachtwagenchauffeur helpt. De politie is gisteravond begonnen met het in beslag nemen van brandstof.
"De politie heeft vanavond een tactische fout gemaakt door brandstof in beslag te nemen. Die brandstof is onbelangrijk en heeft geen invloed op ons vermogen om vrachtwagens op hun plaats te houden", tweette op de grond protestorganisator en Bitcoin-activist, Nobody Caribou. "Ze hebben een beest wakker gemaakt door hun corruptie op een wereldtoneel te laten zien. Veel liefde voor iedereen die kalm bleef."
Het is duidelijk dat lokale en federale politici hopen dat de vrachtwagens snel zullen vertrekken, maar in een interview met de Canadese Bitcoin-podcaster John Vallis zei Nobody Caribou dat de protesten nog niet eens bijna voorbij zijn.
Op het terrein heeft niemand Caribou een team van organisatoren die met hem samenwerken om informatie te verzamelen en te communiceren met vrachtwagenchauffeurs die van plan zijn zo lang te blijven als nodig is om de gewenste veranderingen door te voeren:
Geen COVID-19-mandaten
Geen lockdowns
Handhaving van het Handvest van Rechten en Vrijheden
Afgelopen zondag tijdens een persconferentie zeiden de organisatoren van vrachtwagenkonvooien dat ze hier blijven en dat ze meer dan $ 4 miljoen hebben opgehaald op de fondsenwervingssite GiveSendGo, die ze hebben aangemeld nadat GoFundMe hun geld had bevroren.
Ze zeiden op dat moment ook dat ze "$ 300.000 aan bitcoin-donaties" hadden ontvangen.
GoFundMe opent een kans voor Bitcoin
GoFundMe was de oorspronkelijke keuze van de truckers om geld in te zamelen voordat ze overstapten naar het fondsenwervingsplatform GiveSendGo, omdat GoFundMe, na bijna 10 miljoen aan donaties te hebben ingezameld, op verzoek van de burgemeester van Ottawa het account van de truckers bevroor.
De bekende filosoof en geleerde Jordan Peterson twitterde zijn steun aan de vrachtwagenchauffeurs en gaf commentaar op de GoFundMe-omkering en verklaarde: "De diefstal van GoFundMe-donaties aan de vrachtwagenchauffeurs was de ergste daad van politieke corruptie die ik ooit in Canada heb gezien."
Het gevoel van verontwaardiging over de oneerlijkheid hiervan heeft bitcoin-organisator Niemand Caribou en zijn commissie, die tot nu toe 12,4 BTC hebben ontvangen van meer dan 4.300 donoren, geholpen.
Een commissie van vijf bitcoin-advocaten - Bitcoiner Greg Foss, YouTuber BTC Sessions, Niemand Caribou, auteur Jeff Booth en Bull Bitcoin CEO Francis Pouliot - hebben bitcoin-fondsenwerving georganiseerd met behulp van Twitter en de fondsenwervingssite Tallycoin.
Commissielid Foss vertelde Bitcoin Magazine dat donaties aan de officiële bitcoin-portemonnee anoniem en veilig zullen zijn. De donaties worden opgeslagen in een multisig-portemonnee, dus om toegang te krijgen tot de gedoneerde fondsen, heeft de portemonnee drie van de vijf sleutelhandtekeningen nodig om geld vrij te geven.
Een van de commissieleden heeft contact met de organisatoren van vrachtwagenchauffeurs ter plaatse in Ottawa en zal de contactpersoon zijn voor het verspreiden van fondsen.
In een podcast gisteravond zeiden BTC Sessions en Niemand Caribou dat ze nadenken over de beste manier om geld te verspreiden. De truckers zijn goed georganiseerd en ontvangen donaties, dus het kan zijn dat een soort truckersfonds om advocaten te financieren de juiste keuze is.
De commissie hoopt een korte instructievideo te maken om het proces te laten zien om bitcoin-donaties voor de vrachtwagenchauffeurs te verzenden.
Ondertussen is de stad Ottawa er niet in geslaagd bedrijven te vinden die vrachtwagens zullen wegslepen, volgens de CBC:
“CBC sprak met meerdere sleepbedrijven in Ontario, en hoewel velen niet bereid waren om geïnterviewd te worden, zeiden verschillende bronnen dat de bedrijven die door de stad Ottawa waren gecontracteerd, weigerden vrachtwagens te slepen die bij de demonstratie betrokken waren. De stad wil dit niet bevestigen of ontkennen, maar zegt alleen dat de afdeling huishoudelijk reglement 'verschillende gecontracteerde diensten gebruikt om te helpen bij het slepen van voertuigen door de hele stad'."
De spil van de demonstranten naar Bitcoin heeft duidelijk gemaakt dat het afsluiten van gecentraliseerde donatiediensten niet genoeg zal zijn voor functionarissen om deze impasse te forceren en te beëindigen. Hoe ver Bitcoin de oorzaak kan nemen, moet nog worden bezien.
De stad Ottawa heeft de noodtoestand uitgeroepen, haalt politieagenten uit andere steden binnen om te helpen en arresteert iedereen die een vrachtwagenchauffeur helpt. De politie is gisteravond begonnen met het in beslag nemen van brandstof.
"De politie heeft vanavond een tactische fout gemaakt door brandstof in beslag te nemen. Die brandstof is onbelangrijk en heeft geen invloed op ons vermogen om vrachtwagens op hun plaats te houden", tweette op de grond protestorganisator en Bitcoin-activist, Nobody Caribou. "Ze hebben een beest wakker gemaakt door hun corruptie op een wereldtoneel te laten zien. Veel liefde voor iedereen die kalm bleef."
Het is duidelijk dat lokale en federale politici hopen dat de vrachtwagens snel zullen vertrekken, maar in een interview met de Canadese Bitcoin-podcaster John Vallis zei Nobody Caribou dat de protesten nog niet eens bijna voorbij zijn.
Op het terrein heeft niemand Caribou een team van organisatoren die met hem samenwerken om informatie te verzamelen en te communiceren met vrachtwagenchauffeurs die van plan zijn zo lang te blijven als nodig is om de gewenste veranderingen door te voeren:
Geen COVID-19-mandaten
Geen lockdowns
Handhaving van het Handvest van Rechten en Vrijheden
Afgelopen zondag tijdens een persconferentie zeiden de organisatoren van vrachtwagenkonvooien dat ze hier blijven en dat ze meer dan $ 4 miljoen hebben opgehaald op de fondsenwervingssite GiveSendGo, die ze hebben aangemeld nadat GoFundMe hun geld had bevroren.
Ze zeiden op dat moment ook dat ze "$ 300.000 aan bitcoin-donaties" hadden ontvangen.
GoFundMe opent een kans voor Bitcoin
GoFundMe was de oorspronkelijke keuze van de truckers om geld in te zamelen voordat ze overstapten naar het fondsenwervingsplatform GiveSendGo, omdat GoFundMe, na bijna 10 miljoen aan donaties te hebben ingezameld, op verzoek van de burgemeester van Ottawa het account van de truckers bevroor.
De bekende filosoof en geleerde Jordan Peterson twitterde zijn steun aan de vrachtwagenchauffeurs en gaf commentaar op de GoFundMe-omkering en verklaarde: "De diefstal van GoFundMe-donaties aan de vrachtwagenchauffeurs was de ergste daad van politieke corruptie die ik ooit in Canada heb gezien."
Het gevoel van verontwaardiging over de oneerlijkheid hiervan heeft bitcoin-organisator Niemand Caribou en zijn commissie, die tot nu toe 12,4 BTC hebben ontvangen van meer dan 4.300 donoren, geholpen.
Een commissie van vijf bitcoin-advocaten - Bitcoiner Greg Foss, YouTuber BTC Sessions, Niemand Caribou, auteur Jeff Booth en Bull Bitcoin CEO Francis Pouliot - hebben bitcoin-fondsenwerving georganiseerd met behulp van Twitter en de fondsenwervingssite Tallycoin.
Commissielid Foss vertelde Bitcoin Magazine dat donaties aan de officiële bitcoin-portemonnee anoniem en veilig zullen zijn. De donaties worden opgeslagen in een multisig-portemonnee, dus om toegang te krijgen tot de gedoneerde fondsen, heeft de portemonnee drie van de vijf sleutelhandtekeningen nodig om geld vrij te geven.
Een van de commissieleden heeft contact met de organisatoren van vrachtwagenchauffeurs ter plaatse in Ottawa en zal de contactpersoon zijn voor het verspreiden van fondsen.
In een podcast gisteravond zeiden BTC Sessions en Niemand Caribou dat ze nadenken over de beste manier om geld te verspreiden. De truckers zijn goed georganiseerd en ontvangen donaties, dus het kan zijn dat een soort truckersfonds om advocaten te financieren de juiste keuze is.
De commissie hoopt een korte instructievideo te maken om het proces te laten zien om bitcoin-donaties voor de vrachtwagenchauffeurs te verzenden.
Ondertussen is de stad Ottawa er niet in geslaagd bedrijven te vinden die vrachtwagens zullen wegslepen, volgens de CBC:
“CBC sprak met meerdere sleepbedrijven in Ontario, en hoewel velen niet bereid waren om geïnterviewd te worden, zeiden verschillende bronnen dat de bedrijven die door de stad Ottawa waren gecontracteerd, weigerden vrachtwagens te slepen die bij de demonstratie betrokken waren. De stad wil dit niet bevestigen of ontkennen, maar zegt alleen dat de afdeling huishoudelijk reglement 'verschillende gecontracteerde diensten gebruikt om te helpen bij het slepen van voertuigen door de hele stad'."
De spil van de demonstranten naar Bitcoin heeft duidelijk gemaakt dat het afsluiten van gecentraliseerde donatiediensten niet genoeg zal zijn voor functionarissen om deze impasse te forceren en te beëindigen. Hoe ver Bitcoin de oorzaak kan nemen, moet nog worden bezien.