De Bitcoin Bowl: hoe Bitcoin Super Bowl stal LVI

Bitcoin werd mainstream in de laatste Super Bowl, zowel op als buiten het veld toen een Bitcoiner de eerste touchdown-pass van het spel ving, veel advertenties verwezen naar de peer-to-peer-valuta en het spel werd gehouden in een stadion dat werd gesponsord door een aanbieder van bitcoin handelsdiensten.
Bitcoiner Odell Beckham Jr. scoort eerste Super Bowl Touchdown
De brede ontvanger van Los Angeles Rams, die vorig jaar besloot zijn volledige salaris in bitcoin te nemen, Odell Beckham Jr., ving een 17-yard staking van Matthew Stafford op de derde en drie voor de score - zijn eerste vangst van de nacht die ook eindigde zijn team's eerste touchdown in zijn zegevierende Super Bowl LVI-wedstrijd.
"Dit is alles waar ik ooit van heb gedroomd, weet je," vertelde Beckham aan CBS Sports. “En er was een moment dat ik in de achterkamer was en ze zeiden dat ik klaar was, ik kon niet spelen. En ik moest terug naar buiten komen en hier deel van uitmaken omdat het zoveel groter is dan ikzelf. En deze jongens hebben het overleefd en hebben het voor elkaar gekregen.”
De Canadese superster-rapper Drake plaatste een reeks weddenschappen van een miljoen dollar op het succes van Beckham Jr. en zijn team voorafgaand aan de Super Bowl en won in twee van zijn drie weddenschappen. De rapper nam meer dan $ 1 miljoen winst in bitcoin nadat hij had gewed dat de brede ontvanger zijn team naar de overwinning zou leiden met ten minste 62,5 ontvangen yards en meer dan 0,5 touchdowns op elk moment.
Super Bowl ziet toename van Bitcoin-commercials
Buiten het veld markeerde Bitcoin ook zijn aanwezigheid in een van de vlaggenschip Amerikaanse sportevenementen van het jaar, terwijl miljoenen fans tussen de spelen door naar de commercials keken. Super Bowl-advertenties worden vaak gebruikt als een unieke kans om een onderwerp in de mainstream te introduceren terwijl miljoenen mensen samenkomen om de kampioenswedstrijd van een van de meest traditionele sporten in de Amerikaanse cultuur te bekijken.
De belangrijkste advertenties, die dit jaar maar liefst $ 7 miljoen kosten voor een slot van 30 seconden, bevatten vier Bitcoin-gerelateerde commercials van prominente cryptocurrency-uitwisselingen, net zoveel verschillende advertentiestrategieën met gratis BTC.
Cryptocurrency exchange FTX première comedian Larry David mist een hele reeks innovaties uit het verleden in de menselijke geschiedenis door grapjes te maken over de nieuwe ontwikkelingen terwijl hij verwijst naar gevestigde maar verouderde oplossingen. David eindigde door cryptocurrency en FTX zelf te negeren. De beurs gaf ook bitcoin weg na zijn advertentie aan vier gelukkige winnaars.
Crypto.com ging ook met een beroemdheid mee, met NBA-ster Lebron James die terug in de tijd reisde om met zijn jongere zelf te praten. De jonge James vraagt om tips voor de toekomst, terwijl de huidige James geen antwoord gaf en zei: "Als je geschiedenis wilt schrijven, moet je voor jezelf uitmaken."
Sociaal handelsplatform voor aandelen en cryptocurrencies eToro kwam ook in actie met een advertentie genaamd "Flying Your Way" met een zwerm handelaren die nieuwkomers rekruteerden.
Aan de andere kant koos Coinbase voor een meer minimalistische aanpak. De onconventionele advertentie toonde een stuiterende QR-code die 60 seconden lang leek op een oud dvd-logo en bleek behoorlijk succesvol te zijn omdat het platform van Coinbase "meer verkeer dan ooit" zag. Echter, zoveel geroezemoes leidde ertoe dat het platform crashte, omdat degenen die de code scanden gratis bitcoin beloofden. De commercial van de grootste Amerikaanse beurs werd door sommige marketingspecialisten bekroond als de beste advertentie in de Super Bowl vanwege zijn eenvoud en effectiviteit. De advertentie verwees met name ook naar een aflevering van het tv-programma 'The Office' waarin het dvd-logo op de tv van Michael Scott perfect de hoek raakt.
SoFi Stadium: de thuisbasis van de Bitcoin Bowl
De arena waar Super Bowl LVI werd gehouden, heeft ook banden met Bitcoin. Financieel dienstenplatform SoFi Technologies, titelsponsor van het stadion in Los Angeles waar de Rams speelden tegen de Cincinnati Bengals, biedt cryptocurrency-handelsdiensten in de VS en wordt geleid door een chief executive die zelf bitcoin bezit.
"We zijn geïnvesteerd in cryptocurrency - we bezitten Bitcoin", zei SoFi-CEO Anthony Noto maandag. "Als je niet innoveert en cryptocurrency niet als technologieplatform gebruikt, blijf je achter."
Tussen de eerste en tweede helft van de wedstrijd vond in SoFi Stadium ook de beruchte Super Bowl-halftimeshow plaats. Dit jaar bestond het panel van artiesten uit rapper-supersterren Eminem, Dr. Dre, Snoop Dogg, Mary J. Blige en Kendrick Lamar. En ook 50 Cent, die in bitcoin werd betaald voor een album uit 2014, verscheen in het optreden. Ondanks dat hij BTC als betaling had ontvangen, zette de rapper het destijds echter meteen om in Amerikaanse dollars. Hij had misschien een andere keuze gemaakt dan als hij had geweten dat de Bitcoin Bowl in 2022 zou komen.
Bitcoiner Odell Beckham Jr. scoort eerste Super Bowl Touchdown
De brede ontvanger van Los Angeles Rams, die vorig jaar besloot zijn volledige salaris in bitcoin te nemen, Odell Beckham Jr., ving een 17-yard staking van Matthew Stafford op de derde en drie voor de score - zijn eerste vangst van de nacht die ook eindigde zijn team's eerste touchdown in zijn zegevierende Super Bowl LVI-wedstrijd.
"Dit is alles waar ik ooit van heb gedroomd, weet je," vertelde Beckham aan CBS Sports. “En er was een moment dat ik in de achterkamer was en ze zeiden dat ik klaar was, ik kon niet spelen. En ik moest terug naar buiten komen en hier deel van uitmaken omdat het zoveel groter is dan ikzelf. En deze jongens hebben het overleefd en hebben het voor elkaar gekregen.”
De Canadese superster-rapper Drake plaatste een reeks weddenschappen van een miljoen dollar op het succes van Beckham Jr. en zijn team voorafgaand aan de Super Bowl en won in twee van zijn drie weddenschappen. De rapper nam meer dan $ 1 miljoen winst in bitcoin nadat hij had gewed dat de brede ontvanger zijn team naar de overwinning zou leiden met ten minste 62,5 ontvangen yards en meer dan 0,5 touchdowns op elk moment.
Super Bowl ziet toename van Bitcoin-commercials
Buiten het veld markeerde Bitcoin ook zijn aanwezigheid in een van de vlaggenschip Amerikaanse sportevenementen van het jaar, terwijl miljoenen fans tussen de spelen door naar de commercials keken. Super Bowl-advertenties worden vaak gebruikt als een unieke kans om een onderwerp in de mainstream te introduceren terwijl miljoenen mensen samenkomen om de kampioenswedstrijd van een van de meest traditionele sporten in de Amerikaanse cultuur te bekijken.
De belangrijkste advertenties, die dit jaar maar liefst $ 7 miljoen kosten voor een slot van 30 seconden, bevatten vier Bitcoin-gerelateerde commercials van prominente cryptocurrency-uitwisselingen, net zoveel verschillende advertentiestrategieën met gratis BTC.
Cryptocurrency exchange FTX première comedian Larry David mist een hele reeks innovaties uit het verleden in de menselijke geschiedenis door grapjes te maken over de nieuwe ontwikkelingen terwijl hij verwijst naar gevestigde maar verouderde oplossingen. David eindigde door cryptocurrency en FTX zelf te negeren. De beurs gaf ook bitcoin weg na zijn advertentie aan vier gelukkige winnaars.
Crypto.com ging ook met een beroemdheid mee, met NBA-ster Lebron James die terug in de tijd reisde om met zijn jongere zelf te praten. De jonge James vraagt om tips voor de toekomst, terwijl de huidige James geen antwoord gaf en zei: "Als je geschiedenis wilt schrijven, moet je voor jezelf uitmaken."
Sociaal handelsplatform voor aandelen en cryptocurrencies eToro kwam ook in actie met een advertentie genaamd "Flying Your Way" met een zwerm handelaren die nieuwkomers rekruteerden.
Aan de andere kant koos Coinbase voor een meer minimalistische aanpak. De onconventionele advertentie toonde een stuiterende QR-code die 60 seconden lang leek op een oud dvd-logo en bleek behoorlijk succesvol te zijn omdat het platform van Coinbase "meer verkeer dan ooit" zag. Echter, zoveel geroezemoes leidde ertoe dat het platform crashte, omdat degenen die de code scanden gratis bitcoin beloofden. De commercial van de grootste Amerikaanse beurs werd door sommige marketingspecialisten bekroond als de beste advertentie in de Super Bowl vanwege zijn eenvoud en effectiviteit. De advertentie verwees met name ook naar een aflevering van het tv-programma 'The Office' waarin het dvd-logo op de tv van Michael Scott perfect de hoek raakt.
SoFi Stadium: de thuisbasis van de Bitcoin Bowl
De arena waar Super Bowl LVI werd gehouden, heeft ook banden met Bitcoin. Financieel dienstenplatform SoFi Technologies, titelsponsor van het stadion in Los Angeles waar de Rams speelden tegen de Cincinnati Bengals, biedt cryptocurrency-handelsdiensten in de VS en wordt geleid door een chief executive die zelf bitcoin bezit.
"We zijn geïnvesteerd in cryptocurrency - we bezitten Bitcoin", zei SoFi-CEO Anthony Noto maandag. "Als je niet innoveert en cryptocurrency niet als technologieplatform gebruikt, blijf je achter."
Tussen de eerste en tweede helft van de wedstrijd vond in SoFi Stadium ook de beruchte Super Bowl-halftimeshow plaats. Dit jaar bestond het panel van artiesten uit rapper-supersterren Eminem, Dr. Dre, Snoop Dogg, Mary J. Blige en Kendrick Lamar. En ook 50 Cent, die in bitcoin werd betaald voor een album uit 2014, verscheen in het optreden. Ondanks dat hij BTC als betaling had ontvangen, zette de rapper het destijds echter meteen om in Amerikaanse dollars. Hij had misschien een andere keuze gemaakt dan als hij had geweten dat de Bitcoin Bowl in 2022 zou komen.